U tijeku natječaj CIP INTELLIGENT ENERGY - EUROPE težak 65 milijuna eura
Europska unija otvorila je javni natječaj CIP INTELLIGENT ENERGY - EUROPE težak 65 milijuna eura, a mogu se prijaviti i hrvatski poduzetnici sve do 08. svibnja 2013. godine.
Riječ je o natječaju u okviru programa INTELLIGENT ENERGY - EUROPE čiji je cilj doprinijeti sigurnoj, održivoj i cjenovno kompetitivnoj energiji za Europu kroz poticanje energetske učinkovitosti i racionalnog korištenja energetskih resursa, promicanje novih i obnovljivih izvora energije, potporu energetskoj diversifikaciji i promicanje energetske učinkovitosti i korištenja novih i obnovljivih izvora energije u transportu.
Program posebno doprinosi EU Strategiji "ENERGY 2020", a u operativnom smislu pokriva djelovanje u sljedećim područjima - energetska učinkovitost i racionalno korištenje energetskih resursa (SAVE), novih i obnovljivih izvora energije (ALTENER) i energije u transportu (STEER) kojim se potiče energetska učinkovitost i korištenje novih i obnovljivih izvora energije u prometu.
Indikativni ukupni iznos na raspolaganju u okviru ovog natječaja je 65 milijuna eura (SAVE - 15,6 milijuna eura, ALTENER - 12,6 milijuna eura, STEER - 9,6 milijuna eura i integirane inicijative - 27,2 milijuna eura) za programe koji maksimalno mogu trajati 3 godine, a po pojedinom programu se osigurava sufinanciranje u iznosu od 75% ukupno prihvatljivih troškova. Prijedlozi programa mogu se dostaviti isključivo u elektronskom obliku, a obrazac za prijavu dostupan je na http://ec.europa.eu/intelligentenergy.
Podnositelji zahtjeva mogu biti pravne osobe, bilo javne ili privatne te osnovane na području Europske unije, Hrvatske, Norveške, Islanda, Lihtenštajna i Makedonije. Natječaj je otvoren do 08. svibnja 2013. godine u 17:00 sati. Važno je naglasiti kako se ne financiraju istraživanja, razvoj tehnologija i investicije u opremu kao ni izolirane, pojedinačne akcije na nacionalnoj ili lokalnoj razini. Posebnost ovogodišnjeg natječaja je u tome kako se više neće poticati projekti osvješćivanja javnosti već, između ostalog, poticanja krajnjih potrošača na kupovinu zelenih usluga, proizvoda i tehnologija.