Održano poslovno umrežavanje i razmjena iskustava u turizmu

Održano poslovno umrežavanje i razmjena iskustava u turizmu

Dana 21.studenog 2024. godine u organizaciji Istarske razvojne agencije - IDA d.o.o. i Hrvatske gospodarske komore - Županijska komora Pula, u Coworking Pula, održano je događanje pod nazivom "Poslovno umrežavanje i razmjena iskustava u turizmu".

Ovaj događaj omogućio je poduzetnicima da u kratkom vremenu upoznaju kolege iz industrije, čuju različite perspektive i potencijalna rješenja za poslovne izazove te time unaprijede vlastite poslovne strategije. Osim kolega, poduzetnici su upoznali i moderatore svakog "stola/teme" (Dean Benazić/GTnet, Jelena Juranović Palaversić/Uniline Grupa, Lorena Boljunčić/Idea Istra, Miško Macolić Tomičić/Digitalna agencija Markething i Davor Škrtić/Centar za ulaganje/Eurokonzlating).

 

Komentar sudionika događanja 

Moderatori zanimljivi, sudionici još zanimljiviji. Super razmjena iskustva i generiranje novih ideja. Dobar format - upoznavanje veće količine ljudi kroz manje grupe. Interesantno i poticajno. Bravo za organizaciju, potrebno je još ovakvih događaja. (Matea Terlević) 

 

Donosimo ZAKLJUČKE moderatora!  

DEAN BENAZIĆ
Zahvaljujem organizatorima, Istarskoj razvojnoj agenciji i Hrvatskoj gospodarskoj komori, kao i svim sudionicima koji su svojim aktivnim sudjelovanjem doprinijeli uspjehu ovog eventa.
Kroz konstruktivne rasprave analizirali smo poslovanja sudionika i razmijenili iskustva o primjeni digitalnih alata u turizmu. Utvrdili smo da svi sudionici koriste digitalne alate u svojim poslovnim procesima, prilagođavajući se pritom svojim specifičnim potrebama i mogućnostima.
Tijekom diskusije istaknuto je kako je digitalizacija ključ za povećanje učinkovitosti, smanjenje troškova i unapređenje korisničkog iskustva. Osim toga, zaključeno je kako umjetna inteligencija (AI) predstavlja bližu budućnost koja će transformirati značajan dio poslovanja, donoseći nove mogućnosti za personalizaciju usluga, analitiku i automatizaciju procesa. 
Ovaj događaj pokazao je koliko su važni dijalog, razmjena ideja i prilagodba modernim trendovima kako bismo zajednički gradili konkurentnije i inovativnije poslovno okruženje. 

JELENA JURANOVIĆ PALAVERSIĆ
Turizam, kao jedna od ključnih ekonomskih grana hrvatskog gospodarstva, značajno ovisi o ljudskim resursima. Međutim, pandemija COVID-19 i globalna inflacija donijeli su nove izazove, radikalno promijenivši dinamiku tržišta rada u ovom sektoru stvarajući izazove, ali i mogućnosti za inovacije.
Navedeno značajno utječe na kvalitetu pružene usluge. Krajnji proizvod u turizmu je ono što je gostu pruženo u vidu doživljaja, emocije, destinacije, kulturne baštine koju prenosi djelatnik koji je educiran i motiviran. Takvog djelatnika ne može zamijeniti uvezena radna snaga niti digitalizacija, kvaliteta mora imati prednost pred kvantitetom, jer konačni proizvod ovisi o čovjeku. 
Poslodavci moraju prepoznati značaj ulaganja u ljudske resurse kako bi osigurali dugoročni opstanak i uspjeh. Strategije prilagođavanja novim okolnostima, uključujući praćenje kretanja plaća, sustav benefita i podrške, te ulaganje u obuku i usavršavanje ključne su za savladavanje ovih prepreka i stvaranje održivog turističkog sektora.

LORENA BOLJUNČIĆ 
Na radionici Prodaja otvarali smo teme kako doći do kupaca, kako pristupiti B2B i B2C tržištu. Kako pozicionirati svoju uslugu/proizvod, kako ih diversificirati te kako istaknuti svoje jedinstvene prodajne karakteristike (USP). Govorili smo i o nužnosti stalnog razvijanja proizvoda kako bi bili ispred konkurencije, kako doskočiti sezonalnosti te kako se udružiti s drugim ponuđačima na tržištu da bi bili jači i kako bi obuhvatili šire tržište.

MIŠKO MACOLIĆ TOMIČIĆ 
Turistički trendovi i tržišne situacije brzo se mijenjaju, stoga je fleksibilnost i spremnost na prilagodbu novim okolnostima od vitalne važnosti. Fokusiranje na otvaranje novih tržišta i diversifikaciju gostiju, umjesto oslanjanja isključivo na tradicionalne izvore poput juga Njemačke, omogućuje održiv rast i otpornost na tržišne promjene.
Korištenje multikanalnih strategija, posebno onih kanala koji su manje zasićeni i gdje se može jasno vidjeti isplativost ulaganja, ključno je za dosezanje šire publike i povećanje vidljivosti. Pružanje mogućnosti instant rezervacija, umjesto zahtjeva za rezervaciju, odgovara na potrebu suvremenih putnika koji očekuju brzu i jednostavnu uslugu.
Upotreba umjetne inteligencije treba biti promišljena i oprezna, jer korisnici cijene autentičnost i mogu biti skeptični prema sadržaju koji nije stvoren ljudskom rukom. 

DAVOR ŠKRTIĆ
Kod okruglog stola čija je osnovna tema bila pribavljanje sredstava (financijskih) najviše interesa poduzetnici su pridavali ishođenju bespovratnih sredstava iz EU fondova. Tako je iskazan interes kod većih poduzeća za novim kreditima u turizmu koji omogućuju ostvarivanje kapitalnog rabata odnosno otpisa glavnice (do 50%) za ulaganja u hotele i kampove;  turističke agencije su iskazale poseban interes za bespovratnim sredstvima za digitalizaciju poslovnih procesa dok manje tvrtke očekuju potporu iz godišnjih natječaja Istarske županije i gradova na čijem području ulažu. Interes je iskazan i za nadolazeće EU natječaje za nastup na sajmovima te natječaj za certificiranje proizvoda i sustava upravljanja. Pojedine tvrtke nestrpljivo očekuju i otvaranje „lokalnog“ EU natječaja (Gradovi Pula i Labin te okolne općine) za inovacije u zelenoj i digitalnoj tranziciji poslovanja koji bi trebao omogućiti od 50.000 do 150.000 eura bespovratno. 
Opći zaključak je da ishođenje bespovratnih sredstava značajno doprinosi povećanju konkurentnosti poduzeća na tržištu te da svaku priliku (ako je moguće) treba iskoristiti.