IDA na danima mladog maslinovog ulja u Vodnjanu
Istarska razvojna agencija – IDA d.o.o. i ove se godine predstavila na Danima mladog maslinovog ulja u Vodnjanu – Dignano s projektom QNEST - „Quality Network on Sustainable Tourism“, koji je odobren za financiranje u sklopu jadransko-jonskog programa Interreg V-B ADRION.
Realizacijom projekta QNEST te uz pomoć suradnje projektnih partnera omogućiti će se valorizacija najboljih praksi u pogledu brendiranja lokalnih proizvoda i razvoja novih turističkih proizvoda, što je odličan način daljnjeg razvoja sustava IQ – Istrian Quality – Istarska kvaliteta. IDA kao nositelj projekta sve ove godine intenzivno radi na proširenju palete proizvoda koji bi trebali nositi navedenu oznaku koja je osmišljena i namijenjena kako bi se označavali i isticali najkvalitetniji autohtoni istarski proizvodi i usluge.
Upravo iz tog razloga na Danima mladog maslinovog ulja u Vodnjanu predstavlja se nastavak širenja na nove proizvode jer je maslinovo ulje uz med, pršut, rakije i već postojeće vino (malvazija i teran) put ka širenju ovog hvalevrijednog projekta, istaknuo je direktor IDA-e dr.sc. Boris Sabatti. Sabatti dodaje kako se ove godine izradio Pravilnik koji propisuje uvjete za dobivanje oznake za svaki proizvod posebno (ekstradjevičansko maslinovo ulje, jaka alkoholna pića, pršut, med) u suradnji sa stručnjacima iz Instituta za poljoprivredu i turizam Poreč. Riječ je o osmišljenom sustavu nadzora kvalitete za maslinovo ulje, med, pršut, jaka alkoholna pića uz već postojeći nadzor kvalitete nad vinom. Sljedeće godine svakako želimo da i navedeni proizvodi koji zadovoljavaju stroge uvjete kvalitete s ponosom nose markicu IQ – Istarska kvaliteta jer Istra zasigurno posjeduje široku paletu vrhunskih proizvoda koji mogu konkurirati na svjetskoj razini, za kraj je istaknuo dr.sc. Boris Sabatti.
Oznaka IQ – Istrian Quality prije svega obuhvaća poljoprivredne proizvode, ali plan je širenja i na ugostiteljske objekte, materijalnu i nematerijalnu kulturnu baštinu te proizvodne pogone u slijedećim fazama. Ista donosi čitav niz koristi za kupca, kojemu se jamči izvornost i izvrsna kvaliteta proizvoda, ali za proizvođače, putem objedinjenog marketinga jedinstvene oznake, zajedničke promocije, grupiranja najboljih proizvođača, poticanja na izvrsnost te drugih financijskih benefita koje se namjeravaju realizirati u nastavku projekta.