Vinistra – klaster za promociju vina Istre

Temeljem studije o opravdanosti tijekom 2012. godine osnovana je udruga Vinistra – klaster za promociju vina Istre te su definirani su ciljevi i djelatnosti koji će težiti ka poticanju razvoja i konkurentnosti subjekata u vinarskoj industriji Istarske županije.

Strateški ciljevi klastera:

  • promicanje, razvoj i unapređivanje vinarstva u Istarskoj županiji
  • utvrđivanje zajedničkih razvojnih interesa istarskih proizvođača vina
  • zalaganju za zaštitu domaće tehnologije i znanja,
  • uspostavljanje i razvoj međusobnih odnosa proizvođača vina, obrazovnih i znanstveno - istraživačkih institucija
  • podupiranje suradnje u pripremi i provedbi projekata financiranih iz sredstava Republike Hrvatske, jedinica lokalne i regionalne samouprave, te fondova Europske unije i drugih međunarodnih izvora financiranja.

Članice klastera:

  • Udruga vinogradara i vinara Istre – Vinistra
  • Istarska razvojna agencija IDA,
  • Agencija za ruralni razvoj Istre AZRRI i
  • Veleučilište u Rijeci

Aktivnosti:

  • organiziranje i koordinacija zajedničke promidžbe i nastupa na tržištu
  • potpora istraživanju, selekciji i proizvodnji kvalitetnih vina
  • zajedničko istraživanje i razvoj
  • organiziranje godišnje izložbe vina i vinarske opreme Vinistra,
  • organiziranje sustava kontrole kvalitete standarda IQ,
  • unaprjeđenje kvalitete proizvoda kroz stručni znanstveni rad,
  • zajedničke aktivnosti promocije tipičnih istarskih proizvoda na domaćem i inozemnom tržištu
  • osmišljavanje i provedba zajedničkih projekata financiranih iz sredstava Republike Hrvatske, jedinica lokalne i regionalne samouprave, fondova Europske unije i drugih međunarodnih izvora financiranja
  • suradnja s obrazovnim i znanstveno – istraživačkim institucijama
  • suradnja s drugim sličnim udrugama u zemlji i inozemstvu te sa svim drugim fizičkim i pravnim osobama koje podupiru rad klastera
  • provedba drugih aktivnosti koje doprinose ostvarivanju ciljeva klastera

Temeljni ciljevi u prvoj fazi djelovanja klastera:

  1. Definiranje vizualnog identiteta klastera
  2. Izrada web stranice na kojoj će biti osnovne informacije o klasteru, njenim članicama, linkovi i poveznice sa matičnim web stranicama sa ciljem promocije aktivnosti klastera, ali i aktivnosti svih njenih članica;
  3. Definiranje aktivnosti cluster managera
  4. Nabavka informatičke opreme za klaster;
  5. Planiranje promotivnih aktivnosti i izrada plana sudjelovanja na sajmovima i manifestacijama
  6. Izrada promotivnih materijala za nastupe na sajmovima (plakati, letci, brošure, roll up-ovi i dr.)
  7. Provedba sustava IQ za berbu 2012.
  8. Planiranje, narudžba, analiza i prezentacija konzultantskih usluga i studija vezanih uz aktualne potrebe sa ciljem daljnjeg unapređenja vina Istre
  9. Planiranje i provedba edukativnih radionica i studijskih putovanja za članice Klastera Vinistra
  10. Planiranje i realizacija aktivnosti vezanih uz organizaciju manifestacije Vinistra 2013.